عاشورا

سلام!

داشتم مثل همیشه تو Internet می گشتم گفتم برم ببینم Wikipedia راجع به عاشورا چه مطالبی داره؟ چیز خیلی خاصی پیدا نکردم ولی ارزش یه بار دیدن رو داشت گفتم لینک بدم شاید شما هم دوست داشته باشید یه نگاهی بندازید چون می دونم این کار رو عده ی کمی انجام می دن!

تو قسمت ادبیات عاشورایی صفحه شعر های جالبی هست:


ای قوم، در این عزا بگریید             برکشتهٔ کربلا بگریید
در ماتم او خمش مباشید             یا نوحه کنید، یا بگریید
اشک از پی چیست؟ تا بریزید       چشم از پی چیست؟ تا بگریید

که می تونید بخونید!

wikipedia فارسی ویکیپدیا English
 

برنامه ی امتحانات

نمی دونم!

با سلام!

طبق دستور عالیجناب سجاد حمزه لو مدیریت محترم وبلاگ مبنی بر این که اینجانب باید حتما یه پستی بذارم اومدم این پستو گذاشتم فقط بخاطر سجاد.

همین

سلام!!!!!!!!!!

سلام بچه ها

اومدم تا بگم که دلم براتون تنگ شده. ببخشید که نمی تونم باهاتون تماس بگیرم سرم خیلی شلوغه (حسین می دونی که چی می گم). گوشیم دسته پسرخالمه بهم میگه کیا زنگ و اس ام اس می زنن. مجید، حسین، خشایار، سجاد، علی اکبر مرسی که زنگ و اس ام اس زدین. به یادتونم. ولی واقعا سرم انقدر شلوغه که نمی تونم باهاتون در تماس باشم. امیدوارم فرصت یشه تا همدیگرو ببینیم قبل از اینکه ....(حسین می دونی که چی می گم). الانم که این مطلبو نوشتم تو ۱ دقیقه نوشتم. به یادتون هستم نگید سهی نامرده. برام دعا کنید. از فردا تهنای تهنا می شم.حالم خیلی بده. دوستون دارم. خیلی آقایین. به امید دیدار.

روز مرد مبارک


روز همه ی آقایون مبارک باشه.


مهم : نامه به گوگل برای چهارشنبه سوری

مهم : نامه به گوگل برای چهارشنبه سوری

گوگل براي اغلب مناسبت‌هاي جهاني، لوگوي ويژه ‌اي را به‌جاي لوگوي هميشه‌گي‌اش قرار مي‌دهد. نوروز سال (1381) هم لوگوي نوروزي اين سايت در صفحه‌ اولش قرار گرفت اما بعدازآن ديگر اين كار تكرار نشد و حتا اين لوگو روي آرشيو لوگوهاي مناسبتي گوگل هم قرار نگرفت. ولي دو سال بعد با تلاش همه ايرانييان مخصوصا وبلاگ نويسان و سايتها اينترنتي و فرستادن ايميل وکامنت به سايت گوگل موفق شدن لوگوي اين جشن باستاني را در صفحه گوگل جا دهند واين رسم را به جهانيان معرفي کنند.وحال نوروزايراني هم مانند كريسمس و مراسم سال‌نوي چيني‌ها به‌رسميت بشناسد. بیایید امسال نیز از گوگل درخواست کنیم تا برای اولین بار لوگوی خود را در شب
چهار شنبه سوری عوض کندوتاثییر این کار را دست کم نگیرید با نظرات خود در مورد چگونگی و اجرای این نظر ما را یاری کنید .

متن زیر را به press@google.com ای-میل بزنید .
(ادامه )..... We are a group of Iranian people


ادامه نوشته

تبریک به مناسبت ثبت عید نوروز

با اینکه حدود یک هفته از این ثبت شدن عید نوروز به عنوان یک عید رسمی درسازمان ملل میگذرد، دیدم جای خالی تبریک این مناسبت داخل وبلاگ وجود دارد.
عید نوروز یکی از اعیاد قدیمی جهان هست، که تازه ثبت جهانی شده، هر چند که ما ایرانیان آنقدر به تاریخ و گذشته مان پایبند هستیم که چیزی نمی توانست این عید را از ما بگیرد (هر چند که اعیاد زیادی را داشتیم و متاسفانه فراموششون کردیم)

در همینجا هم پیشاپیش فرا رسیدن سال 1389 هجری شمسی و 3735 ایرانی را به همه دوستان تبریک می گم..

 

 

یک مطلب جالبی که خواندم در مورد ساعت تحویل سال بود، نمی دانم شما هم خوانده اید یا نه، حالا من اینجا می نویسم:

لحظه تحویل سال نو ایرانی:
ساعت 20 و 52 دقیقه و 44 ثانیه
روز شنبه 29 اسفند ماه 1388
بر مبنای طول سال اعتدالی گاهشماری ایرانی

در تقویم دولتی کشور، لحظه تحویل سال
بر مبنای طول سال متغیر
ساعت 21 و 02 دقیقه و 13 ثانیه

دانلود تقویم

برای آگاهی از سال اعتدالی به این سایت مراجعه کنید:بازنگری فشرده بر تقویم ایرانیان
 
 
 
به مطالب قبلی بنده هم توجه کنید مخصوصاْ مطلب بازهم کتاب چون ویرایشی در آن صورت گرفته.

Funny Email

Dear Imam Reza,

 Al-salam-o- alyk, ya  Ali ebne-Musa-Al-Reza.

 I tried to come to Mash'had moghadas, but you know, gasoline is selling by Houshmand Card and my card is empty.

 I tried to come there for kissing your foot by airplane, but you know well, it is dangerous. I am still young and I don’t like to die in an air crash.

 I tried to come there for ziarat  by riding a horse or donkey, but you know, most of them are slaughtered to provide meat for mid-way restaurants as Kabab Kubideh.

 So, I am writing this email for you, but you know, your web site is filtered by the Mehrvarz government.

 Please tell me what kind of soil, should I pour on my head !!

 

Please Adrekni,
Sincerely yours

باز هم کتاب

این مطلب را ویرایش کردم چون جملات قصار جدید و مهمی برای گفتن داشتم:
 
با سلامی دوباره

هم اکنون که در حال نوشتن این مطلب هستم هم ناراحت هستم هم خوشحال. ناراحتی من از این است که این بار دوم است (به دلایل خاصی که یادآوری آن ها مرا به گریه می اندازد) که دارم این مطلب را می نویسم و خوشحالی من از حل شدن بعضی از مشکلاتم است. این مطلب دارای بخش هایی است که ابتدا به بخشی از آن می پردازم:

جملات قصار:

این جملات را هنگامی که مشکلات بسیاری داشتم٬ خود شخصاْ به آن ها پی بردم و خواستم آن ها را بنویسم تا شاید بتواند به کسانی که مانند من مشکلات بسیاری برایشان پیش آمده است کمک کند:

۱- در مشکلات هیچ وقت ناامید نشوید و به حرف افراد منفی بین گوش نکنید و دست از تلاش نکشید حتی اگر حل مشکل شما تقریباْ محال باشد.
۲- همیشه به نیمه ی پر لیوان نگاه کنید.
۳- بد بودن در کاری خوب بسیار آسان است٬ مهم این است که در آن کار بهترین باشید.
۴- بعضی اوقات توقعاتی که از دوستان خود دارید باعث ناراحتی بسیار شما می شود. ( راه حلی هنوز برای این مورد ندارم.)
۵- هیچ وقت در کاری عجله نکنید همیشه به همه ی عواقب کاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید.
۶- ممکن است شما بعضی اوقات منظور کسی را بد برداشت کنید و از دست آن شخص بسیار ناراحت شوید. برای جلوگیری از این موضوع هنگامی که با سخن یا عملی مواجه شدید که شما را ناراحت کرد قبل از هر اقدامی با خود کمی بیاندیشید اگر موضوع حل نشد از خود شخص منظورش را جویا شوید تا نه شما کینه ای از شخص به دل بگیرید نه آن شخص با عکس العمل شما ناراحت شود.

به بخش بعدی رسیدیم:

سخنی با همه ی دوستان:

این بخش را اکنون صلاح نمی دانم که بگویم. هر وقت که هنگامش شد آن را می گویم. حال بخش بعدی:

باز هم کتاب های درسی:

به علت درست شدن کلاس اقتصاد خرد (خدا را شکر) و تشریف آوردن استاد شیخ (ق) و معرفی شدن کتاب درس اصول حسابداری توسط ایشان٬ من تصمیم گرفتم که روز جمعه به میدان انقلاب بروم. از همه ی دوستان می خواهم (به پرانتز های مطلب آقای بالایی مراجعه شود) اگر کتابی مد نظرشان است بگویند که برایشان تهیه کنم.

تاریخچه ی ولنتاین:

پس از مشاهده ی مطلب آقای نمازی ذهن من بسیار مشغول شد و من در زمینه ی مطلب ایشان تحقیقاتی انجام دادم که با این که اکنون این مطلب قدیمی است ولی ارزش نوشتن آن (برای دومین بار) را داشت. در ادامه توجه شما را به نتایج یکی! از این تحقیقات جلب می کنم:

ادامه نوشته

اقتصاد خرد + تحول آموزشی

سلامی دوباره به تمامی بچه های مدیریت بازرگانی

دوباره به دلایل خاصی برگشتم و این بار با مطلبی مهم تر از مطلب پیش. این مطلب هم مانند مطلب قبلی ۲ بخش دارد که این بار به بخش اول می پردازم:

کلاس اقتصاد خرد:

ابتدا می خواستم از همه ی کسانی که اوضاع مرا درک کردند و بسیار پیگیرانه تر از بنده در زمینه ی جابجایی کلاس اقتصاد خرد که مثلا من مسئول هماهنگی آن بودم مرا یاری دادند قدر دانی کنم. حال می خواهم شما را در متن اقداماتی که من در جریان آن ها حضور داشتم قرار دهم: پس از پاس کاری شدن های بسیار و طی کردن های پی در پی راه پله ی دانشکده که منجر به خرد شدن اعصاب آقای نمازی (یار دبستانی) و وزن کم کردن ایشان و همچنین حفظ شدن تعداد پله های دانشگاه شد و پس از صحبت های بسیار و بی نتیجه با افراد مختلف ( از جمله خانم نصیری و خانم شمشادی که به عصبانیت خانم نصیری انجامید) بالاخره کلاس دکتر بکایی تمام شده و ما موفق به صحبت با ایشان شدیم. دکتر تنها ۲ راه را به ما پیشنهاد دادند: ۱- حذف اقتصاد خرد ۲- ادغام کلاس با صنعتی ها( که باید با استاد ذاکر حسین هماهنگ می شد چون اقتصاد خرد صنعتی ها ساعت ۸-۱۱ است.) ۳- جابجایی کلاس زبان و اقتصاد خرد که نیازمند هماهنگی با خانم شمشادی بود(خودم می دانم که ۳ مورد شد)

ادامه...


ادامه نوشته

اقتصاد خرد

به نام خداوند جان و خرد       کز این برتر اندیشه بر نگذرد

با سلام به همه ی بچه های مدیریت بازرگانی

همان طور که همه ی شما می بینید این اولین مطلب من در وبلاگ هست که دلایل خاص خودش را دارد. این مطلب ۲ بخش دارد که ابتدا به بخش دوم آن می پردازم:

کلاس اقتصاد خرد:

در رابطه با این کلاس باید بگویم که ۱- زمان این کلاس بسیار بد است. ۲- استاد بکایی بسیار استاد خوبی هستند و به نظر من جایگزینی بهتر از ایشان در دانشگاه شاهد وجود ندارد و استاد نیز با ساعت درس مشکل دارند. در نتیجه به نظر من با عوض کردن ساعت درس زبان عمومی می توان ساعت درس اقتصاد را بهتر کرده و با این کار استاد بکایی نیز جایگزین نمی شوند. حال هدف اصلی گفتن این مطلب این است که چون اکثر تشکیل دهندگان کلاس زبان عمومی را خانم ها تشکیل می دهند،( همه ی کلاس ها همین طور هستند ولی من برای تاکید بیشتر کلاس زبان عمومی را نوشتم.) می خواستم نظر آن ها را در زمینه ی جابجایی کلاس زبان عمومی جویا شوم؟ آیا شما با این کار موافقید؟

حال به بخش اول مطلب می پردازم:

کتاب های درسی:

در رابطه با این بخش می خواستم به عرض برسانم که چون منزل ما نزدیک میدان انقلاب هست من می توانم بدون صرف هزینه و وقت زیاد به آن جا رفت و آمد کنم پس از دوستان (اعم از خانم ها و آقایان) می خواهم با کنارگذاشتن رودربایستی کتاب مورد نظر خود را در قسمت نظرات همین مطلب نوشته و من در اولین فرصت خالی کتاب مورد نظر را تهیه کرده و آن را به ایشان تحویل می دهم.

با تشکر
والسلام