تبریک عید

بسم رب المهدی

سلام ودرود بر تمامی بروبچه های باحال مدیریت

امیدوارم ایام شعبانیه برا همه ایام خوب و خوشی بوده وسرشار از جشن  وسرور...

تمام مطالبتون رو خوندم واقعا عالی بود ولی شرمنده که نمیتونم نظر بدم!!!

این مطلبم فقط به عشق حضرت مهدی(عج) گذاشتم ولی اگه عمری باشه مطالب اصلی که قرار بود بذارم و نشد رو در اولین فرصت خواهم گذاشت

فعلا که دارم میرم میهمانی امام رضا(ع)تا مثل هر سال شب نیمه شعبان اونجا باشم.

ولی ای کاش منم الان زائر پیاده کربلا بودم...

تبريك عيد

باز گيتى پاى تا سر، مطلع الانوار شد
مطلع الانوار، گيتى از جمال يار شد
نيمه ى شعبان رسيد و مولد مهدى بود
آن شهى، كو خاك راهش گلشن ابرار شد
شام احبابش ز شادى، همچو روز روشن است
روز اعدايش ز غم، مانند شام تار شد
از همايون مولد سلطان لاهوتى مقام
عطرآگين، سرزمين سامره بسيار شد
خيز و شو آماده جانا، از پى تبريك عيد
كز صفا اقطار گيتى، غيرت گلزار شد
اين دو رنگى را بنه از سر، بيا يكرنگ باش
حبّذا ملكى، كه از خواب گران بيدار شد
اين چراغان هم بود از يمن يكرنگى به پا
كز صفا مانند گلشن، كوچه و بازار شد
هست مولود همايون ولى كردگار
آنكه تابان از جمالش، جلوه ى دادار شد
حجت يزدان، ولى عصر، نور ذوالمنن
آنكه ذاتش، در بناى معدلت، معمار شد
اى پناه ملك و ملت، پرده بردار از جمال
ملك و ملت موكبت را، طالب ديدار شد
ادامه نوشته

کربلا

سلام . خوبید ؟

ان شاءالله فردا عازم کربلا هستم . دیگه هر خوبی بدی از ما دیدید حلال کنید ....



خدا نگهدار

دحوالارض...

به نام خالق هستی

«دحوالارض» آدمي را به حقيقت هستي توجه مي‌دهد

به مناسبت 25 ذي‌القعده؛ روز دحوالارض
 
«دحوالارض» آدمي را به حقيقت هستي توجه مي‌دهد

“وَالْأَرْضِ وَمَا طَحَاهَا”

سوگند به زمين و آن كس كه آن را گسترد (شمس/6)

پس از گذشت قرنها، از گذشت عمر زمین، دانشمندان پی به این حقیقت برده اند که قرنها پیش، سراسر این کره زمین را آب فرا گرفته بوده و با گذشت زمان زمین خود را از زیر این آبها بیرون کشیده خشکی پدیدار شده است که تا اینکه به وضعیت موجود رسیده است.

نکته جالبش اینجاست که پدیدار شدن تمام این خشکیها یکزمان رخ نداده بلکه از نقطه ای شروع و ادامه پیدا کرده است و این نقطه آغازین پیدایش خشکی، همان نقطه ای از زمین است که محل اجتماع مسلمانان و طواف به دور آن، یعنی کعبه یا خانه خداست.

این اتفاق در روز 25 ذی القعده رخ داده است و به نام دحوالارض نامگذاری شده و دحوالارض یعنی روزی که زمین از زیر کعبه کشیده و گسترانیده شده است و خداوند به همین واسطه رحمت خود را منتشر کرده است و در روایات داریم که در این روز، برای عبادت اجر بسیاری وجود دارد.

در روایت داریم که امام رضا علیه السلام فرموده اند: در شب بیست و پنجم ذی القعده حضرت ابراهیم(ع) و حضرت عیسی(ع) متولد شده اند و حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز جهت حجة الوداع، با یکصد و چهار هزار و یا یکصد و بیست و چهار هزار و به همراه تمامی اهل بیت خود از راه شجره به سمت مکه حرکت کردند.

روز دحوالارض یکی از چهار روزی در طول سال است که به فضلیت روزه ممتاز است. در روایتی روزه اش مثل روزه هفتاد سال است و در روایتی کفاره هفتاد سال آمده است هرکس روزش را روزه بدارد و شبش را به عبادت بگذارند برای او عبادت صدسال نوشته می شود و برای روزه دار این روز هرچه در آسمان و زمین است برای او طلب استغفار کنند.

میرداماد در رساله اربعه ایام خود افضل اعمال این روز را زیارت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام می دانند. شاید شعر زیر دلیلی برای مطلب باشد.

بـرو طواف دلی کـــن نه کعبــه دل را

که این خلیل بنا کرد و آن خدای خلیل

فقط یه چیز خیلی مهم :

درسته دیر شده و فقط یه بار دیگه میشه این کارو انجام داد اونم

نماز یکشنبه های این ماهه که توضیحش تو مفاتیحه

ادامه نوشته

آفتاب هشتم


ايـن جا ز شمع وسوسه بيگانه مي شوم
گـرد ضـريـح پاك تو پروانه مي شوم

***
ايـن جا به جام بوسه شراب ضريح را
تـا انـتـهـاي ذائـقـه پيمانه مي شوم

***
ديـوانـه را بـگو طلب عقل تا به چند؟
مـن مـي رسم كنار تو ديوانه مي شوم

***
اي كـاش تـا كـبوتر صحن توام كنند
چـون زائـر هميشه اين خانه مي شوم

***
گو جان فداي نام تو سازم رضا! كه من
مـي سازم اين حقيقت و افسانه مي شوم

عليرضا سپاهي

ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بر شیفتگان آن حضرت مبارک!!!

ادامه نوشته

تولدتون

یاحبیب

السلام علیکِ یا فاطمه المعصومه
بانوی مهربانی ها

یا فاطمه معصومه
یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه



عمهء سادات سلامٌ علیک
روح عبادات سلامٌ علیک

کوثر نوری به کویر قمی
آب حیات دل این مردمی

پیشاپیش میلاد فرخنده و پر نور و سرور کریمه اهل بیت خانوم فاطمه معصومه (ع) و روز دختر و همچنین آغاز دهه کرامت را به حضور امام زمان (عج) و همچنین آقا امام رضا و تمامی دوستداران و پیروان راستین آن بزرگوار تبریک و تهنیت عرض مینماییم

این روز رو به تمام دخترای کلاس وخواهرگلم تبریک می گم

 و آرزو می کنم مزه خوشبختی رو همتون نه تنها مزه مزه ، بلکه بچشید













 


 

ادامه نوشته

صندلي داغ

به نام حضرت دوست...

با سلام خدمت هم كلاسي هاي عزيز!
براي ايجاد فضاي دوستي بيشتر در كلاس و تغيير فضا و رفع شبهات موجود در ذهن بچه ها ، به هر حال هرکسی
یه نقطه ضعفی داره دیگه
اقدام به گذاشتن اين مطلب نمودم،در صورت استقبال اين روند ادامه خواهد يافت .
و فضاي اين مطلب طوريه كه : هر كي ميخواد،خودشو هر طور میخواد معرفي ميكنه(مثلا با یک عکس با حال از خودش یا فقط نوشتن مشخصات ساده خودش) و هر كي هر چي ميخواد ميپرسه(هیچ محدودیتی نیست حتی سوالات شخصی،درسته همه بچه های کلاس با شخصیت و با فرهنگ هستن ولی بازم بیان اینکه : نکات اخلاقی رعایت شود که شخصیت و آبروی فرد زیر سوال نره)

صندلي داغ!!!

قوانین این برنامه به شرح زیر است:

1ـ هر نظر میتواند شامل ۵ سوال باشد

2ـ هر شرکت کننده خود داوطلب به شرکت در این برنامه است و باید به همه ی سوال ها جز سوال های خیلی شخصی جواب دهد.

3- لطفا تا وقتی تمامی سوالات از یک نفر پرسیده نشده ، شخص دیگه ای خودش رو معرفی نکنه.


میلاد نور

هو المحبوب

با عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت مادرمان حضرت زهرا (س) و روز مادرمخصوصا به مادر عزیزم و همچنین همه مادر ها و دخاتر محترمه کلاس و همکلاسی های محترم

خوش آمدی به زمین ای شروع زیبایی

تو عطر یاسی و نرگس تویی که زهرایی

تو آن طلوع قشنگی که در کنار علی، برای ظلمت شب های مکه آمده ای

مقامِ فاطمه بودن فقط لیاقت توست، طلوع کن که محمد رسالت خود را، دگر به واسطه تو، تمام خواهد کرد

تو آمدی که بگویی شرافت یک زن، ز سرنوشت حسینت قیام خواهد کرد

تو آمدی که بگویی اگرچه پهلویت، شکسته، اما از آن دوازده خورشید به آسمان و زمین، از تو هدیه خواهد شد، سلام بر تو که عشق محمدی و علی!

برای وصف خدا شرح بهترین غزلی

اگر چه وصف کمال تو غیر ممکن بود

چه بود فاطمه؟ ـ یعنی خلاصه ای ز علی.

- تمام هویت انسانی در او جلوه گر است. "

" تمام ابعادی که برای زن و برای یک انسان متصور است در فاطمه زهرا(س) جلوه کرده و بوده است. "

"یک انسان به تمام معنی انسان، تمام نسخه انسانیت ، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان، ... تمام حیثیت زن، تمام شخصیت زن ، فردا[ روز میلاد] موجود شد."

"تمام هویت های کمالی که در انسان متصور است و در زن تصور دارد، تمام، در این زن است."


بهشت زیر قدمهای مادران است .   پیامبر اکرم «ص»

حق مادرت بر تو این است که بدانی او تو را در جایی حمل کرده است که هیچ کس حمل نمی کند و از میوه دلش آن به تو داد که هیچ کس به دیگری نمی دهد .     امام سجاد «ع»

خداوند به سپاسگزاری از خود پدر و مادر فرمان داده است از پدر و مادرش سپاس گزاری نکند ، خداوند را سپاس نگفته است . امام رضا «ع»

ما به انسان سفارش کردیم که به پدر ومادرش نیکی کند ، مادرش او را با رنج حمل کرد وبا رنج بر زمین نهاد .    سوره مبارکه احقاف ، آیه 15

ادامه نوشته

اشک بهاری

به نام خدايي كه بهترينها را آفريد
زندگی قانـــــــون نیست
زندگی قافیه باران است
من اگر پاییزم و درختان امیدم همه بی برگ شدند
تو بهاری و به اندازه ی باران خدا زیبایی

سلام به هم كلاسي هاي پر ذوق و هنرمند ، امروز دلم گرفته بود و رفتم تو محوطه خوابگاه قدم بزنم كه نم نم بارون شروع شد.
همون چيزي كه هميشه دوست داشتم برام پيش بياد ، همون شد يعني قدم زدن زير بارون اونم
با پرتو كم سوي نور خورشيد
همه چيز يادم ميومد : ناراحتيا ، دلتنگيا ، قصه ها ...........همه را باران شست و با خود برد ،ْ
 برد و ديگه هم اميدوارم پيشم بر نگردن .
انقدر سبك شده بودم كه زمان و مكان رو فراموش كردم ،يهو غروب خورشيد منو محو خودش كرد و رگين كمان آنطرف آسمان ديوانه كننده بود ، واقعا برام لحظه بياد موندني و فراموش نشدني بود .
خوشي ها همينجا تموم نشد و.................

ادامه نوشته

خبر روز

هوالحبيب

سلام بچه ها ميخوام يه سري از اتفاقات امروز رو براتون بگم :

اول از دانشگاه شروع ميكنم البته شايد بيشترون شنيده باشين كه : دانشگامون دولتي شده ، مصاحبه برداشته شده ، چادر ديگه اجباري نيست و ديگه ساير چيزايي كه روشن فكرهارو خوشحال ميكنه

حالا ميريم سراغ دانشكده : ميدونيد چي شد ، اين 86 ها كار مارو ديده بودن و امروز واسه دكتر شيخ جشن تولد گرفتن ، البته خودشون امروز اومدن پيش منو از قدرت اطلاعاتي و فكر خلاق ما هشتادو كشكيا تشكر كردن

و خواستن از اين به بعد به اونا هم تو اينجور مسائل اطلاع بديم

حالا نگفتين


ادامه نوشته

جشن تولد - نظرت چيه ؟

هوالطيف

سلام بچه ها باز دوباره سرو كله من پيدا شد.

خبر اول

طبق آخرين اطلاعات بدست آمده 16اسفند تولد دكتر شيخه

ميخواستم ازتون بپرسم آيا دوست دارين واسه استاد جشني ، كيكي ....... چيزي بكيريم يا يه تبريك ساده كافيه به هر حال تصميم با خود شما هاست . هر چي شما بگين خوب يا بدش با شما چون هر كاري بكنيم واسه كلاسه منم چون از پاچه خواري اصلا خوشم نمياد گفتم همه با هم اين كارو بكنيم چون :

با دكتر شيخ هم چند ترم كلاس داريم و هم مدير گروه آيندمونه . منتظر نظرات شما هم كلاسي هاي با معرفت هستم.  در ضمن شرمنده اگه دير  اين مطلبو گذاشتم چون :

چند ساعت پيش تو سوئيت يه نفر، توسط ؟ تركيد و داشتيم اونو مداوا ميكرديم آخه خدا زدش چون

بيش از حد هشتادو كشكيارو (88) جشن پتو ميگرفتن .

پروفسور 8

اصول حسابداري 1

نگران نباشيد همين كه مطلب جديدم تموم شه اونو تو وبلاگ ميزارم . براي سر گرمي يه مطلب ديگه هم ميزارم به اميد ديدار .

خدا

یه سوال جدی ...

اگه یه روز خدا بیاد تو اتاقت یا خونت چی کار میکنی ؟؟؟

نگی که خدا از رگ به ما نزدیکتره و از ما دور نمیشه و از این حرفا . فکر کن از آسمون صاف اومده تو اتاقت چی کار میکنی و چی بهش میگی ؟؟؟

نظر شخصی،وقایع اخیر

به نام خالق زیبایی ،مهربانی ،بزرگی، ...........
سلام به همه همکلاسی های عزیز معلومه این چند روزی که من نبودم اتفاق هایی افتاده که من بی خبر بودم چون اعمال نفوذی بنده در دانشگاه نبودن که تایید کنن
میخواستم برای مطالبتون نظر بزارم ولی گفتم اگه به طور کلی بیان شه بهتره،من نمیدونم چه مقدار از این مطالب درسته ولی امیدوارم همه مطالب یه شوخی باشه چون اگه یه ذره از اون مطالب هم صحت داشته باشه مطمئن باشید که بی جواب نمیمونه چون در صورت صحت ، خیلی مورد پیش میاد که تمام برنامه ریزی های منو به هم میزنه
واگه این طوری شه من افرادی که در این جنایت شرکت داشتن رو نمیبخشم و انتقام خواهم گرفت
چون از بعضی مطالبتون واقعا ناراحت شدم در حدی که میخواستم بیام تهران ولی خبرهایی اونا رو تکذیب کرد و امیدوارم که هنوزم یه شوخی باشه
ولی بازم به هر من خیلی از نوشته هاتون ناراحت شدم چون نیتتتون خیلی شوم بوده و واقعا برای خودش جنایتی بوده بی حد و مرز
من که این کارو به فال نیک گرفتم و دوست دارم دیگه این مطالب چندش آور بیان نشه حتی در حد شوخی چون آدمو به یاد فتنه و نامردی های
ادامه نوشته

رفع ابهام

به نام خالق بي همتا

-با سلام اميدوار بودم مدير جديد اگه مطلب نميگزارن لا اقل جواب مطالب بچه ها رو بدن ، يه حركتي

جنبشي چيزي آخه نا سلامتي شما مدير انتخابي دخترا هستين . وبلاگ مديريتي فعال ميخواد با اعضايي فعال كه دقيقا اين امر براي پسرا صدق ميكنه چون ما هيچ حركتي از سوي شما خانوم ها نديديم

اميدوارم هر كدوم از شما مطلب كه هيچ لا اقل از كدش يه بار واسه نظر خواهي استفاده كنه ؛

1-اول از همه اينو بيان كنم كه بنده فارس هستم و اين كلمه هاي تركي رو كه بيان ميكنم در اثر فراگيري زبان تركي در خوابگاه است كه توسط طرفداران تيم تراختور ميباشد چون ميخوايم مثل طرفداران استقلال از وقتمون درست استفاده كنيم البته اين يكي از زبان هاي مرده دنياست كه داريم فرا ميگيريم وساير زبان ها نظير:رشتي ،لري.................

2-بدليل استقبال بي نظير شما از مطلب قبلي ، بنده از بيان ساير نمره ها خودداري ميكنم كه بيش از اين تلفات نديم چون من دوست ندارم اين روزهاي آخر عمرم كسي از دستم ناراحت باشه

3-انتخاب واحد:

ادامه نوشته

نمرات بي زبانه،زبان

به نام خالق زيبايي

بچه ها سلام واقعا بايد همه به هم و مخصوصا گروه زبان به ما يه خسته نباشيد بگيم اولا به خاطر اين زحمات شبانه روزي و از همه مهمتر

بخاطر اين نمره هاي متحول كننده اي كه روي برد دانشكده خودنمايي ميكنه شما هم اگه جاي من بودين از زبان ميوفتادين اينقدر اين نمرات زبان جزاب بود كه هر كس از كنارشون ميگذشت از ته اعماقش قه قهههههههه ميزد البته منم اولش همين شرايط برام پيش اومد ولي وقتي چشمم به نمرات كلاس خودمون افتاد شك زده شدم.



 

ادامه نوشته

دانشجو نامه


به نام خالق ترم

منت خدای را عزوجل که از بر حکمت و با کمال درایت موجودی دو پا بیافرید و وی را دانشجو نام نهاد و به شکر اندر این آفرینشش هزار سجده شکر واجب. و از برای این مخلوق ویژگی هایی بنهاد که از بر شمردن تمامی آنها عاجزیم.

- هر کلاسی که پیچیده شود علی الحساب صلت فخر است و چون آخر ترم رسد موجب حذف درس، لیک از برای حل آن راه چاره ای باید اندیشید.

- هر جزوه ای که کپی گردد سبب فرح است و موجبات خوشحالی آخر ترم و چون نشود موجب افتادن درس.

- هر تیکه ای که:

ادامه نوشته

کلاس آزاد دکتر علوی

                                                  به نام خالق زیبایی

بچه ها سلام امیدوارم روزای تعطیل بهتون خوش گذشته باشه میخواستم در مورد کلاس آزاد دکتر علوی اطلاع بدم:

که روز شنبه برگزار نمیشه و به روزهای بعد موکول شد

تبریک عید غدیر

                                           به نام بزرگ آفریدگار مهربان

با سلام خدمت دوستان و هم کلاسیهای عزیز

یارب دل دوستان بر از غم نکنی.با تیر قضا قامت ما خم نکنی.ای چرخ تو را به  حق قرآن سوگند.یک مو زتن  عزیزان ما کم نکنی

بنده این عید عزیز به همه شما تبریک عرض میکنم امیدوارم هر کجا هستین شاد و سلامت و بیروز باشید

از این که دیر مطلب گذاشتم عذر میخوام چون همینکه ۵شنبه به خونه رسیدم شوک عجیبی به من وارد

شد اول اینکه خرابی سیستمم در نبود من که در دانشگاه بودم و ۲-

ادامه نوشته