عرفه
ای خدای من!
خواندمت پاسخم گفتی
از تو خواستم عطایم کردی
به سوی تو آمدم آغوش رحمت گشودی
به تو تکیه کردم نجاتم دادی،
به تو پناه آوردم حمایتم کردی
خدایا!
ازخیمه گاه رحمتت بیرونمان مکن
از آستان مهرت نومیدم مساز
آرزوها و انتظارهایمان را به حرمان مکشان
از درگاه خویشت مارا مران
ای خدای مهربان!
بر من روزی حلالت را وسعت بخش و جسم و دینم را سلامت بدار
وخوف و وحشتم را به آرامش و انست مبدل کن و از آتش جهنم رهایم ساز.
خدای من!
تو چقدر به من نزدیکی با این همه فاصله ای که از تو گرفته ام.
تو این قدر دلسوزمنی!
خدایا!
تو کی نبودی که بودنت دلیل بخواهد؟
تو کی غایب بودی که حضورت نشانه بخواهد؟
تو کی پنهان بوده ای که ظهورت محتاج آیه باشد؟
کور باد آن چشمی که تو را ناظر خویش نبیند
کورباد آن نگاهی که دیده بانی نگاه تو را درنیابد
بسته باد پنجره ای که رو به آفتاب ظهورتو گشوده نشود
و زیان کار باد سودای بنده ای که عشق تو نصیب ندارد.
خدای من!
مرا از سیطره ذلت بار نفس نجات ده و پیش از آن که خاک گور بر اندامم نشیند از شک و شرک رهاییم بخش
خدای من! چگونه نومید باشم در حالی که تو امید منی!
چگونه سستی بگیرم در حالی که تکیه گاه منی!
خدای من!
اگر آن چه از تو خواسته ام،عنایت فرمایی محرومیت از غیر از آن زیان ندارند
و اگر عطا نکنی، هر چه عطا جز آن منفعت ندارند
یارب!یارب!یارب...
"شرح بخشی از دعای عرفه با بیان دکتر شریعتی"

وبلاگ دانشجویان مدیریت بازرگانی